9 Şubat 2012 Perşembe

KIRŞEHİR ARENA-Akyol: İŞKUR'un Sloganı 'Vatandaş Odaklı Hizmet’


İŞKUR Toplantı Salonunda saat 09:30'da basın mensupları ile kahvaltıda bir araya gelen İl Müdürü Ömer Faruk Akyol yürüttükleri çalışmaların temelinde müşteri memnuniyeti ilkesi olduğunu belirterek, sloganlarının ise “Vatandaş Odaklı Hizmet” olduğunu vurguladı.
Akyol, 2011 yılında İlimiz özel sektör işletmelerinin personel ihtiyaçlarının karşılanması için 3.373 açık iş talebi alındığını ve özel sektör işletmelerinin ihtiyaç duyduğu niteliklere uygun 2.254 kişinin işe yerleştirildiğini belirtti ve kurum hizmetlerinin tanıtılması, işverenin beklenti ve açık iş taleplerinin alınabilmesi için 689 özel sektör işyeri ziyaret edilirken, işverenleri bilgilendirmek için yapılan toplantılara 750'nin üzerinde işveren ya da temsilcisi katılım gösterdiğini ifade etti. Akyol, açıklamasında şunları belirtti:
“4-5 Mayıs 2011 tarihlerinde Ahi Çarşısı yanı Ahi Sokağı'nda ilimizde işverenlerle iş arayanların aynı platformda buluşarak; iş görüşmelerinin yapıldığı, iş başvurularının alındığı, iş piyasasının iş arayanlardan beklentilerinin paylaşıldığı Kırşehir Kariyer Günleri düzenlenmiştir.
Kırşehir Kariyer Günleri'ne 15 özel işletme ile 3 kamu kurumu katılmış olup, 1.500 kişi stantları ziyaret etmiş, 500'ün üzerinde ise firmalara iş başvurusunda bulunulmuştur.
Meslek seçim aşamasında bulunan öğrenciler ile meslek mensupları belirlenen program dahilinde bir araya getirilerek mesleklerin avantaj ve dezavantajlarının paylaşıldığı 9 seminere 335 öğrenci katılmıştır.
Ayrıca, işletmelerin kurumsallaşması ve profesyonel yönetim anlayışının yaygınlaşması düşüncesiyle 4 Mayıs 2011 tarihinde Marmara Ün. İktisat Fak. Öğr. Üyesi  Prof. Dr. İbrahim ÖZTÜRK tarafından “İşletmelerde Kurumsallaşma ve Profesyonel Yönetim Anlayışı” konulu konferans düzenlenmiştir.
Her vatandaşın aile hekimi olduğu gibi her iş arayanın da iş danışmanı olacağını belirten AKYOL, meslek seçme aşamasında olan, mesleki becerilerini geliştirmek isteyen, iş bulmakta sıkıntıları bulunan iş arayanlara yönelik yürütülen birebir danışmanlık süreci ile iş arayanların beklentilerini karşılayacak uzun soluklu çalışabilecekleri bir işte istihdam edilmeleri hedeflenmektedir. Bu bağlamda 646 kişi bireysel iş  danışmanlığı  hizmetinden faydalanmıştır.
Ayrıca mezun olma aşamasında bulunan lise ve üniversite öğrencileri ile, terhis aşamasında bulunan er ve erbaşlar, hükümlülük süresi bitmek üzere olan mahkumların; güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmelerine ve önceden sahip oldukları beceri, bilgi ve deneyimlerini geliştirmeyi öğrenmelerine olanak sağlamak, hangi işlerin yeteneklerine ve isteklerine uyduğunu belirlemelerine yardımcı olmak amacıyla düzenlenen iş arama becerileri seminerlerine  6.202 kişi katılırken, meslek seçim aşamasında bulunan öğrencilere yönelik düzenlenen seminerlere ise 2.534 kişi katılmıştır.
Çalışırken kendi istek ve kusurları dışında işsiz kalanlardan 2011 yılında, 718 kişi 1.018.708,32 TL. işsizlik maaşı almış olup, ayrıca bu kişiler sağlık hizmetlerinden yararlanabilmekte, meslek edindirme, geliştirme ve değiştirme eğitimlerine katılabilmekte, yeni bir iş bulmak için İŞKUR'dan yardım aldı.
İşgücü piyasasının en önemli sorununun işsizlik değil mesleksizlik olduğunu belirten AKYOL, mesleği olmayan ya da mesleği ile işgücü piyasasında yer edinemeyen iş arayanların istihdam edilebilirliklerini artırmak amacıyla 21 kurs düzenlediklerini ve bu kurslara 434 kursiyerin katıldığını ve işsizlerin mesleki yeterliliklerini geliştirmelerini ve kazandıkları tecrübeyle işe yerleşmelerini amaçlayan işbaşı eğitim programına ise 98 kişi katılım gösterdi.
Toplum Yararına Çalışma Programı (TYÇP) kapsamında 258 kişi uygulama kapsamında çalışırken, kendi işini kurma düşüncesinde olan 75 girişimci adayına ise Girişimcilik Eğitimi verildi.
Akyol, Müdürlük tarafından müşterileri olan işveren ve iş arayanların beklentilerini karşılayacak standartta hizmet sunabilmek için Kurum çalışanlarına yönelik Etkili İletişim ve Beden Dili, Mülakat Teknikleri ve Etkili Konuşma, Sunum Teknikleri ve Zaman Yönetimi gibi konularını içeren hizmet içi eğitimler düzenlediklerini belirterek 2011 yılında arzu edilen verimin yakalanmasını sağlayan Kurum personellerine gösterdikleri performanstan ötürü teşekkürü bir borç bildiğini vurgulayarak 2012 yılında da yapılacak çok önemli işlerinin olduğunu vurguladı.”

0 yorum:

Yorum Gönder